2011-04-27 | 16:37:58

Barnvagn - Solskydd / Mat - Smakportioner

Hej Alla!

Barnvagn/solskydd


Hur gör ni mammor....
Nu är det varmare ute och vi klär våra sötnosar lite lättare.
Solen skiner på oss och värmer oss
Det vi behöver till våra sötnosar är då solskydd.

Hur har ni gjort på den fronten?
Finns det något man kan hänga för som gör att lillen inte får solen i ögonen?!


Kan ju inte ha vagnskyddet på för det blir för varmt i vagnen åt stackarn.
Tips?


Smakportioner!


Vi började lite smått med smakportioner :)
Jisses vad Anton verkligen älskade det!
Han tog tag i handen där jag hade skeden och drog in i munnen...och han bara äääälskade det!
Hade kunnat äta hur mycket som helst, men fick bara någon tesked.
Det blev lite katrinplommon, tänkte också testa potatis och palsternacka.
Ni som börjat med smakportioner.

Hur ofta ger ni det och hur mycket?


Har ni recept att delge mig så blir jag världens gladaste :)

Ha en bra dag sötnosar!
Kram

6 Kommentarer
alicia:

Sv, Ja precis. Även om man peppar sig själv så vill man ändå höra att folk märker att man gör nåt bra liksom :/ Ja verkligen, jag är jätteglad för min pojkvän (snart sambo :D) peppar mig o ger mig motivation varje gång jag känner för att ge upp. Killar är rätt bra ändå :)



Ja, nästan för bra, haha gick upp 2 kg XD Självdå? :D

2011-04-27 | 18:53:47
URL: http://aloly.se
Mamma/Mormor:

Åh vá kul att han gillade det. Har du fått råd om vad som är bäst att börja med?

2011-04-27 | 20:42:16
Liza - Mamma till Joline:

Visst känns dom små när man sitter där och matar med riktig mat haha ..



Vi har ett solparaply på vagnen, funkar perfekt framförallt när vagnen står still :)

2011-04-27 | 21:43:38
URL: http://lizagood.blogg.se/
Elin:

Heej :)



Det du skrev låter preciiis som Johanna beter sig nu.. Får hoppas det är nåt övergående för shit vad trött jag är nu!! Försökte ge lite ersättning men det totalvägrar hon.. Bestämd dam det där!



Jag har inte heller suttit vid datorn på länge, finns ju så mycket annat roligt att göra när det är fint väder ute :)



å det där med att träffa andra med bäbisar i Antons ålder.. Skulle du råka vara här nere och hälsa på din syster så kan du ju hojta till så kan vi ta en prommis eller nåt :)



Kramar

2011-04-27 | 21:53:07
URL: http://iloveitloud.blogg.se/
Malin & Prinsessan:

Jag tror jag ska beställa ett solparaply att sätta på vagnen. Blir ju lite för varmt att hänga en filt eller liknande över nu. Kostar några kronor men känns som att det kan vara värt det om det blir en solig sommar!



Vi har börjat med smakisar och jag lagar själv till skruttan. Tänkte skriva ett inlägg med "receptet" senare idag :)



Kram!

2011-04-28 | 09:02:36
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Julia:

Jag hänger för myggnätet som hör till vagnen, känns som att det skyddar både mot sol och otäcka djur för en sak är säker, han hatar att få sol i ögonen. När han inte är i vagnen har han fått ha solhatt, den har så stor skärm att den skuggar hela ansiktet men det är verkligen inte lätt när man rör sig i solen så att den kommer från olika håll.



Tycker det är så svårt med smakportionerna, han gillar det men det är så mycket jobb för så lite mat men antar att jag får lägga min lathet åt sidan och köra ordentligt nu så att det verkligen blir en rutin att äta mat och då blir det ju lite mer vits med det också så småningom...

2011-04-28 | 22:33:53
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: