2011-04-18 | 15:25:17

Skräck!

Ja, min dag har varit händelserik vill jag lova :)

Äckelbild längst ned, känslig? Titta inte längst ned :)


Satt och tittade och läste bok för Anton, jätte mysigt!
Han blev trött så jag började vagga honom i vagnen....har altandörren öppen för det är ju så bra väder!

In springer katten (inte våran då utan förra ägaren till husets katt som fortfarande springer här efter 1 ½år) med något i munnen.
En ödla!
Jag skrek till Milton (katten) "Neeeeeeeeeeeej...faaaaan då ut med dig"...han typ skrattade åt mig och fortsatte leka med ödlan.

Jag ringer sambon och beklagar mig...haha...som om han skulle kunna hjälpa mig över telefonen :)

Vågar mig inte ut i hallen, rädd som jag är. Ser att Milton börjar tugga.
"yes" tänker jag, då slipper jag ta ut ödlan.

Katten går ut.

Jag vågar mig till slut ut i hallen och ser att kvar ligger svansen från ödlan.
Uhhhhh.....äckligt!! Men var ändå glad över att jag skulle slippa ta ut hela ödlan.
Tar en tidning och ska försöka få upp svansen på tidningen och vad ser jag...resten av ödlan!!!

Den jäkeln klarade sig undan katten och har nu gömt sig under skon!

Jag hoppar bort och ryser i hela kroppen.....och tänker "hur tusan ska jag göra nu, det här går ALDRIG".
Hämtar moppen och börjar fösa undan skor.

(OBS! Jag vågar då inte stå på golvet så jag har hoppat upp på en stol)


När jag fått bort alla skor utom den han ligger under, så vågar jag mig fram för att öppna ytterdörren.
Hoppar sedan upp på stolen igen och funderar på hur jag ska få ut den här ödlan.
Börjar sen fösa skon mot dörren för ödlan följer med under.
Tillslut så drar jag bort skon och börjar moppa ödlan mot dörren...tillslut efter MÅNGA om och men så är ödlan ute.
Jag hoppar fort ned från stolen och fort stänger jag dörren och LÅSER!
(som om ödlor kan öppna dörrar)
Jag hoppar omkring och ryser och låter "uuuhhhhhhäääääuhhhhh..."

Tar upp svansbiten som då blev kvar och spolar ned i toan. En toa som jag aldrig mer kommer att använda...får rysningar!! ugh!!

Måste bara slänga in här då att jag är 176cm lång och den här ödlan då är ca 3cm utan svans...stort och farligt djur mot lilla mig ;)
Jisses så löjlig jag är!


När jag väl har normal hjärtrytm och inte är i panik...sätter jag mig i solstolen och vad händer?!?!??!

Jo, kattfan kommer springandes med en MUS i munnen och in i huset!
Suck!!!
Jag skriker "Neeeeej faaaan Mille...." och springer in efter honom och säger väldigt högt "UT...gå hem"
Jag vet inte vart jag ska ta vägen och står istället och gungar vagnen där Anton ligger sovandes och omedveten om vilket drama det är :P
Tillslut börjar katten käka upp musen...äckligt som fan men ändå tänkte jag "åh jaa, tack"
För jag hade inte vetat hur jag skulle få ut musen.
Tillslut så börjar han gå utåt och jag ser att något ligger kvar!
"åhhh nej"
Jag går och tittar och vad ser jag....Musen magsäck och 2 bajsisar!!! ÄÄÄÄCKLIGT!
Går ut på altanen och hämtar en spade...får upp det äckliga på spaden och slänger det ute.

Aldrig mer kommer jag ha altandörren öppen när jag är ensam hemma och ingen kan försvara mig! hahaha

Samtidigt ringer min kära sambo...och jag beklagar mig STORT!!!
Han skrattar mest, eller ja det gör jag med men fy farao! Jag är i chock!

Ska även tillägga att jag är uppvuxen på landet hahaha det märks va? ;)
Tror jag bott i "staden" för länge hihi.

Allt detta skedde inom 30min!


Äcklig svansbild jag tog på ödlan....uäääääähhhhh!!




Våga vara inomhus!
Våga ha fönster och dörrar stängda!
Våga trotsa solstolen!

Haha ;)

4 Kommentarer
Mamma/Mormor:

ha ha vilken skräckupplevelse!!! Skulle velat sett dig uppepå stolen :-))

2011-04-18 | 16:06:42
Julia:

Hahaha, ja, man ska verkligen akta sig för stora farliga djur!

2011-04-18 | 17:46:45
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Sara:

Vad roligt att det finns fler än jag som är uppvuxna på landet men ändå rädd för sånna här stora och otäcka djur ;)

Inte avis på dina upplevelser idag!!

2011-04-18 | 20:50:37
URL: http://hemmapinglan.blogspot.com
Leni:

Hihi jag skulle vilja sett dramat ;-)

2011-04-20 | 13:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: