2011-02-23 | 10:38:40

Så här gick natten

Anton sover ju så dåligt på nätterna, så jag tänkte testa lite nytt.

Sambon fick sova i gästrummet/kontoret inatt för att jag skulle testa....han ska ju upp och arbeta så det är inte bra om jag stör honom hela natten.
Anton bökar så enormt på nätterna och då tar jag ju upp honom för att gå ned till nedervåningen. Vilket då innebär att jag stör Anton och därmed..sämre sömn!

Så....jag slängde ut sambon och började att testa att låta Anton ligga i sängen tills han säger till att detta suger :)

Detta går då ut på att jag ska vara suuuuper tråkig och inte säga ett ord, det ska vara mörkt och han ska få ligga i sängen tills han säger till (gråter).......För på natten sover man och då ska man inte ha roligt och skoja och se på tv.

Så här såg natten ut:
Zzzzz...... -  kl.22:45
Börjar böka - kl. 01:45
Säger till/gråter - 02:00 Tar då upp Anton, byter blöja först. Säger inte ett ord, för jag ska ju vara suuuper tråkig då man ska sova på natten och inte gulligulla. Vilket var jätte svårt för Anton är ju så jäkla söt så man vill bara gulligulla hela tiden :P
Ammar - 02:07
Ligger i spjälsängen med napp - kl.02:58
Tappar nappen och kräks lite - kl.03:04
Därefter somnar jag och vaknar kl.03:40 och då sover Anton.
Zzzzz...... - 03:40
Börjar böka - kl.05:27
Säger till/gråter - kl.05:30 Tar då upp Anton, byter blöja. Pappa säger godmorgon :)
Ammar - kl.05:35
Zzzzz...... - kl.06:30 Tog tid att somna, men pappa var uppe och gjorde frukost m.m. så det var inte knäpptyst (kan va en anledning)
Säger till/gråter - kl.07:15 Tar över Anton till min säng och vi ligger och gosar, tills han tycker det är jätte trist så då går vi ned till nedervåningen.
Ammar - kl.08:05

Det var natten!
Inte helt illa, får se hur det blir inatt!

Känns i hjärtat att höra honom böka och så i sängen, man vill gärna dit och krama.....Men han säger till om han har ont, är rädd, är hungrig osv osv....

Detta ska jag testa ett par nätter och se om sömnen blir bättre.
Vilket det borde! :)
3 Kommentarer
Emma:

Hej!! det var länge sen!



tänkte kommentera lite om det där med sömnen (som pepparpeppar funkat för oss alltid). Vi har varit tydliga mot Charlie att på natten så pratar vi inte, gullar inte och byter inte blöja (om han inte bajsat men annars klarar blöjorna att hålla bebisrumpan torr till morgonen!). Allt för att han itne ska vakna för mycket. Vi har chalries säng precis brevid vår för att slippa ta upp honom om han bökar, bara kunna ha en hand i sängen. Ett tag kämpade vi mycket med nappen men nu är vi mer inne på at tinte ge honom napp eftersom han blir mer orolig av det. Vi ger också lite extra mat på kvällen för att han ska hamna i riktig "matkoma" och somna riktigt hårt och nu på sista tiden har han stått sig på den tills morgonen, förutom lite knorr vid tretiden men som han somnar om efter.



Hoppas nu att det går åt rätt håll för er, visst känner man sig lite taskig på natten när man inte prtar, speciellt när charlie kan le värsta leedena åt en och man måste hålla sig men börjar man prata och gulla så vaknar han ju till!



Kram till dig och lilla sötisen! :)

2011-02-23 | 17:17:59
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Anonym:

Guud vad rolig du är Linda!! Jag skrattar samtidigt jag läser...kan se dig framför mig hur du försöker va tråkig fast du vill gosa haha ;)

Men det låter som en bra plan...pröva det några nätter och se om han hajjar :) Lycka till!

2011-02-23 | 18:34:07
Mamma:

Håller tummarna!

2011-02-24 | 09:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: