2011-06-07 | 08:43:38

Utveckling / Fas - hjälp! :)

Godmorgon alla!

Hoppas att ni mår bra och att ni har som vi, fint väder :)

Tänkte fråga er alla om råd.

Anton hade en 5mån fas för någon vecka sen och har efter det varit jätte krånglig.

Han har innan fasen sovit hela nätter dvs mellan kl.20-22 till kl.04-08 på morgonen. Nätter som varit dåliga då har han vaknat kl.04 på morgonen för att äta.

MEN

Nu efter fasen så äter han varannan timme på nätterna och kan inte alls sova i egen säng som innan. Jag har provat att bara ge napp och försöka få honom att somna om, men utan större lycka.
Tuttis är det enda som hjälper.
Känner mig just nu som en urmjölkad kossa och helt slut.

Varför blev han så här?
Hur gör jag för att lösa detta?
Behöver han få något extra inför natten? Gröt + amning/ersättning?
Någon som varit i samma sits och hur löste ni det?


Är så sjukt slut pga detta.
Hade sån grym huvudvärk igår att jag inte klarade av ljus och jag mådde jätte illa.
Känner fortfarande av huvudvärken, kan beor på minimalt med sömn.

En fråga till, har era barn haft en fas där dem gör allt för att skrika? (inte gråtskrik utan bus-skrik....testa röstresurserna haha)

Men trots allt detta så är vi på bra humör :)

Ha en kanon dag!
Kram på er!

1 Kommentarer
Johanna - mamma till Lykka:

Jag var tvungen att sluta amma Lykka på kvällarna för att hon skulle hålla sig mätt hela natten. Nu får hon gröt & ersättning, nu ammar jag visserligen inte alls längre eftersom hon slutade ta bröstet, men just på natten är det viktigt att ni båda får sömn :-)

Och ja, det där med rösten har hon hållt på med länge. Ibland går hon upp i falsett och det nästan river i öronen, haha :-)

2011-06-07 | 10:17:54
URL: http://sooulweeeper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: