2011-03-30 | 16:07:40

Mamma - Mardrömmar

Den senaste månaden har jag drömt så otroligt mycket mardrömmar!
Aldrig drömt så här mycket i hela mitt liv.
Drömmer ofta att det är något som tagit sig in i huset, att denna person står i hallen (utanför sovrummet), i dörröppningen in till sovrummet eller nedanför sängen och bara stirrar på en.
Drömde även om en händelse med en kniv....
Tycker detta är så obehagligt att jag har svårt att somna på kvällarna och efter amningen/amningarna på nätterna.

Är det någon mer nybliven mamma som också börjat drömma en massa mardrömmar?

4 Kommentarer
Åsa - mamma till Tindra:

Tindra trivs ganska så bra på mage hon, sällan hon gnäller, men det är inte så ofta som vi skulle behöva ha henne på magen som vi har henne, men jag försöker så gott det går och åtm 2 gånger försöker jag åtm ha henne på magen...

När vi var till fysion så sa hon där att man borde ha dem 30 minuter per dag på mage... så det är en allt bra stund man borde ha dem på magen...

För som hon sa så är det ju därifrån allt kommer sen... men lite i taget så :)



Till en början sov ju inte Tindra så bra, men det berodde mycket på att hon inte fick tillräckligt med mat, men sen när hon var 6 veckor slutade vi amma och gav henne enbart ersättning och sen så "lurade" vi henne några nätter med nappisättningar och sen helt plötsligt från 11 veckor har hon sovit hela natten och vi kan inte begripa hur hon kan göra det!



Kramar!

2011-03-30 | 19:19:31
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Elin:

Jag har också börjat drömma en massa skumma grejer, typ obehagliga saker och om otrohet och grejer , som om man inte har nog att tänka på liksom :P



Det går bra för oss, just nu är jag jäkligt trött, du vet ju hur man blir om man inte sover bra.. Johanna blev 2 månader igår, stora damen! :) Har också fått tid till vaccinationerna, läskigt juu!



Å ja, det kanske var lite kalltför glass men nu får det faktiskt lov att vara vår snart!!



Hur går det med att rida ut stormen med Antons fas? Kram!

2011-03-30 | 21:42:47
URL: http://iloveitloud.blogg.se/
Marie:

Det är faktiskt riktigt obehagligt med drömmar. Men kan tro att du börjat drömma lite läskigt för du blivit mamma?, kan det vaa så? för att du känner ett ansvar för ngt litet? kanske försvinner då du blivit lite mera van eller vad man ska säga,



kramar

2011-03-30 | 23:30:13
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Mia ☆:

Jag har också haft en del skumma mardrömmar den sista tiden. Härom natten drömde jag t ex att någon tog sig in och misshandlade mig, och det var så verkligt på något sätt. Huuu. Vi får hoppas att mardrömmar avtar snart! =)



Ha en fortsatt mysig torsdag!

2011-03-31 | 15:45:04
URL: http://www.thelifeofmia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: