2011-04-14 | 11:10:54

Linda undrar

Jag undrar :)

* Hur länge sover erat barn om natten (tänker då på er som har barn i åldern 2-4mån)

* Har ni något tips på om jag kan äta eller dricka något som gör att Anton inte är så krämig (typ tjock kräm) i bajseriet, eller om jag kan ge Anton något?
Försöker få tag i min BM men inget svar trots meddelande och mail :/ Är ingen kris direkt då Anton är glad och vi har lyckats få honom att bajja, men ändå.
Jag menar, barnets baj ska väl inte bli tjockare förrän dem börjar äta mat? eller är jag ute och cyklar???


Fick ta en paus då Anton bajja en rejäääl laddning :)
Mamma är nu lycklig hihi

(lycklig då Anton har varit lite krånglig med bajseriet)


Amningen går lite sådär...verkar inte räcka till.
Ammar från båda brösten vid nästan varje amning.

Vi får se hur vikten är nu i början av maj då vi ska till BM igen. Om vikten fortfarande inte ökat tillräckligt så ska vi börja med mat. Känns spännande, men nu börjar jag sakna amningen fastän att jag fortfarande helammar haha
Konstigt att sakna något som man inte slutat med än haha.



Nu ska jag ut i solen medans anton sover i vagnen ute :)
Frisk luft för oss båda

5 Kommentarer
Jenny:

Du kan inte brja ge han lite ersättning så u vet att han får i sig nåt??

Hae problem me amningen också när barnen var små så då fick jag rådet att börja med lite ersättning.

2011-04-14 | 13:20:59
URL: http://jenfan75.blogspot.se
Pia:

Om du har Anton i ditt knä när du äter. Följer han din hand rörelse när du äter något?? Om han gör de så kan du börja med smakportioner redan.

De har vi fått ordinationer av BM samt andra föräldrar... Lycka till..

2011-04-14 | 15:06:28
URL: http://snyggatjejens.blogg.se/
Åsa - mamma till Tindra:

Vår tös sover ju hela nätter sen 11 veckor från 19:30-07:00

Gällande maten kan jag inte råda dig, ammade bara 6 veckor!



Hoppas du får svar :)

2011-04-14 | 15:25:45
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Madelen:

Ang bajset så kan du ge hnm ca 5-10 ml vatten (ge i flaska eller sked) så gör det att det blir lättare för honom att bajsa =)



Molls sov hela nätter 2-3 mån. Men vid 3 månader började hon vakna vid 2 o äter, de gör hon fortfarande (4 mån och 3 veckor)

2011-04-15 | 18:01:12
URL: http://www.20101123.blogspot.com
Elin:

Johanna brukar somna för natten vid 23, sen sova till allt mellan 4 och 6 och sen äta, sen somna om till 8 kanske, sen käka igen och småslumra till 9-10.. Senaste dagarna har hon dock somnat runt 20-21 och ätit vid 23 och sen varit superpigg vid 6 på morgonen haha :P



Bajset verkar kunna variera som tusan, det gör det iallafall här!



Kram

2011-04-18 | 17:06:18
URL: http://iloveitloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: