2011-02-15 | 23:09:35

Behöver ER hjälp! :)

Jag tänkte fråga er läsare om lite tips :)
Någon av er har säkert haft eller har samma "problem" som jag

Anton är världens gulligaste och jätte snäll :)
Kan faktiskt inte ha ett snällare barn..skriker sällan och när han väl skriker så är han hungrig, trött eller ont i magen.

Anton har lite ont i magen.
Vi har använt semper magdroppar ett tag nu och det har hjälpt JÄTTE mycket!

MEN det vi har problem med att han bökar något så ooooootroligt på nätterna....och som jag har upplevt det så verkar han ha lite ont i magen. Kommer ibland pruttar och så när han bökar.
Och han bökar inte tyst utan något så enormt högt!

Detta bökande gör att han inte kan sova vidare...utan vi måste gå upp och sen enda chansen att få han somna om är att han ligger på magen på mig. Så vi tillbringar nätterna i soffan....jag kollandes på tv och halvsovandes (vill inte somna med han liggandes på magen, tänk om han ramlar av eller nåt...uschhh...).

Detta gör att det blir något så otroligt lite sömn för mig!..vilket jag tycker är SÅ jobbigt, börjar känna mig rejält knäckt just nu!
Tack vare att min sambo är hemma om dagarna så får jag mellan 3-5h sömn på morgonen, utan dom timmarna hade jag nog brytit ihop TOTALT!
Men nu efter 1-2veckor av extremt lite sömn så börjar jag känna mig knäckt....jag gruvar mig något så enormt inför att sambon börjar jobba..

Någon som känner igen detta och kommit på något knep? :)
Eller har några tips på hur jag ska göra?

Jag vill att Anton ska sova bra på nätterna och inte böka så jäkligt!
När han inte får bra sömn på natten blir han så kinkig hela förmiddagen!

H J Ä L P! :)
Vilket jäkla väder vi fått!
Tror att all snö som tinat bort har kommit tillbaka och med råge!
Jisses...och vad kallt då!
Vill inte gå ut med Anton när det är så här kallt!
Vi behöver vädra fisen ur byxorna...låt det bli varmare!!
Helst vår...trött på vintern nu!
8 Kommentarer
Åsa - mamma till Tindra:

Hur brukar han sova om natten? Ammar du helt eller kör du på ersättning mellan varven?

Jag ammade ju i sex veckor, sen fick det vara nog, det blev inte till något, man blev bara frustrerad...:( Men innan jag slutade amma så hade ju Tindra inte sovit något vidare, vaknade hela tiden och var gnällig, så vi började ge ersättning sista måltiden på kvällen och då sov hon hur bra som helst när hon blev mätt :)

Sen när jag slutade amma helt och bara ge ersättning blev hon en helt annan tjej, hon sov på dagen sina pass och nätterna blev bättre, nu äter hon sista gången någongång mellan 9-10 på kvällen och äter endast en gång per natt, det brukar vara mellan 3-5 någongång, två nätter har det varit så att hon ätit först 7 på morgonen!

Sen när vi började att bara ge ersättning så prövade vi också att sätta i nappen första gången hon skrek på natten när det var så tidigt, för vi tänkte att nu kan hon inte vara hungrig igen, så då hade hon nappen i två timmar och sen blev det mat!

Det var lite tips :) kräkningarna har jag tyvärr inget tips om, för jag antar att han rapar och har sig efter varje måltid :)



Hoppas ni får en fin fin dag :)



Kramar

2011-02-16 | 07:25:40
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Louise:

Testa att låta honom sova på sidan. Vår 3 månaders son har haft samma problem sedan han föddes, har dock inte gett honom några droppar. På senaste tiden har det blivit mycket bättre, men när han behöver prutta verkar det som om det går lättare när han ligger på sidan. Lycka till och hoppas det löser sig på något sätt! =)

2011-02-16 | 09:42:41
URL: http://www.willi.se
Jenny:

Ja jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Men kan du inte prata med dom på BVC om detta.

Hade jag bott närmare hade jag kommit och hjälpt dig=)

Vi hade ju gossarna som vände på dygnet när dom var nyfödda.

2011-02-16 | 10:21:12
URL: http://www.jenfan75.wordpress.com
Caroline Elisabeth - Mamma till Jennifer:

Sv. Usch va jobbigt, förhoppningsvis blir det bättre snart!



Oj va jobbigt du måste ha, vet inte vad du har testat men babymassage för att hjälpa tarmarna att arbeta kanske hjälper? Svårt de där.. :/

2011-02-16 | 10:35:25
URL: http://anotherdaywithcaroline.blogg.se/
Evelina:

Hej, läser här ibland. Som jag känner igen mig, i nattstöket!!!! Min son (född 25/12-10, ca 7 veckor nu) håller också på. Han vevar med armarna, rycker med benen, grymtar, stånkar, stönar och så. Högt och ljudligt! Hur vi gör? Jag sover med öronproppar och låter honom böka (låter jag som en hemsk mamma nu!?), han gråter inte heller...har provat trycka ut fisarna och allt sånt där. Men "inget" hjälper. Ger både Minifom och Sempers magdroppar och jag vet ärligt inte om det hjälper, men vågar inte sluta. Alltså missförstå mig rätt, om han verkar väldigt påverkad av det så går jag givetvis upp...men han gråter inte utan slumrar under tiden. En del nätter är värre än andra. Men jag tycker det blir bättre och bättre för var dag. Har ingen blogg, maila om du vill svara :-)

2011-02-16 | 17:54:54
Julia:

Hade också dessa problem när Alvin var mellan 1 och 2 månader. För det första slutade jag då att ha honom i vår säng. Det kanske du inte har nu heller men om han sover i er säng måste jag rekommendera att lägga honom själv. Kräver kanske lite mer tålamod vid själva sövandet men sen sover man så mycket bättre. Hans sprattlande väckte mig och då vakade han och så höll vi på så hela nätterna. Tror också att det där med att ligga på sidan kan underlätta. Det är ju lite läskigt dock, risk att rulla över på mage. Vi har en kudde (som vi visserligen köpte för att få ordning på huvudformen) som gör att han ligger still och den tror jag faktiskt hjälper även mot hans oro på natten och han verkar ligga bekvämt, http://www.babykoncept.se/babybarn/sova/baby-sleep-c-500-1.aspx (det var BVC som tipsade oss om denna). Slutligen så tror jag inte du behöver vara orolig för att han ska ramla ner från dig. Nätter då Alvin verkligen inte kommer till ro har jag honom på min mage i sängen. Där blir det ju dels inget som helst fall om han skulle glida ner (jag är övertygad om att man själv vaknar direkt) och så får man ju mer sömn där själv än i soffan. Man sover ju inte lika bra med någon på sin mage som utan men hellre lite halvtaskig sömn än ingen alls. Nu blev det långt det här men vill gärna dela med mig av de få erfarenheter jag har och hoppas att det hjälper dig. Vet så väl hur jobbigt det är att inte sova!

2011-02-16 | 23:36:44
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Solskensbullen:

Hej,

Jag känner igen bökandet. Min lilla gör också det. Det är deras magar som spökar. Även om man rapar och så så finns alltid där luft och annat. Han pruttar ngt så oerhört mkt och försöker få ut dem. Kan det vara så att Anton också pruttar en del och försöker få ut det? Annars brukar min böka lite när han vill bajsa men inte kan få ut ngt. Jag tror att dem håller på så ett tag till deras magar är i full gång, för ännu är dem inte det. Mycket kommer ut, in och luft stannar kvar.

Hoppas att det lättar lite snart. Jag är lite lat på att rapa honom efter nattamning då jag somnar igen när jag tryckt in tutten i munnen på han, skulle nog behöva rapa han så han inte låg och hade så mkt luft i magen.

En annan sak jag märkt är att han får i sig mer luft av att äta tutte än att ta flaskan. Han suger mer intensivt och drar ner mer luft när han tuttar. Vid flaskan är han lugn och behöver rapas kanske en gång så är han nöjd sen.



2011-02-17 | 10:22:52
Brommamaria:

Min pojke ligger också o pruttar o bökar på natten, halv fyra varje morgon... Han gråter inte heller.. Om du kommer på nåt som funkar får du berätta

2011-02-17 | 20:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: