2011-04-19 | 11:06:59

Barn (Mat, bok, sånger och annat)

Barnmat

Är det någon som vet en bra sida för recept på barnmat för småttingar som Anton?
Jag skulle bli jätte glad om ni kunde tipsa mig om bra sidor :)

Bok

Har börjat läsa lite för Anton.
Eller ja, läsa och läsa...bild & känna bok :)
Hittade en lite äldre bok som vi fått till Anton som heter "våra vänner små". Se, känna och säg. Kattungen.
Denna älskar Anton, han vill bara vara på första sidan, där man får känna på kattpälsen. Där är det gosigast.

Så här ser den boken ut:

Mjauu texten la jag dit själv...så den tillhör inte boken haha.

Annat

Tääänk att man kan bli så ÖVERLYCKLIG av att ens son bajsar och det mycket!
Hahaha...
Men han har lite problem med magen och ibland kan det gå flera flera dagar innan han bajsar och när han väl gör det så blir jag så lycklig :)
Vilket hände idag, så idag har vi en lyckodag.

Barnsånger

Har hittat en sida med barnsånger.
Både text och där man kan lyssna utifall man är osäker på melodin.

Klicka H Ä R för att komma till sidan.

Samt H Ä R kan ni hitta barnsånger (går ej att lyssna)

4 Kommentarer
Mamma/Mormor:

jag har en liknande bok här hemma som han ska få. Den handlar om vilda djur och i den kan man också känna på djurens päls :-)

2011-04-20 | 10:41:18
Åsa - mamma till Tindra:

Jag har tre sidor jag brukar kolla mat på, så jag kan ju dela med mig till dig :)



http://www.barnochmat.se/

http://www.barnmat.net/index2.html

http://www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx?id=16283

2011-04-20 | 11:25:47
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
alicia:

sv: Oj.. haha ja du, vad kan man tipsa om :P man kan ju göra rätt mycket så jag skulle kunna skriva en hel uppsats men: Jag personligen gillar inte menyerna (oavsett om det är blogg.se eller wordpress) utan föredrar att ha inläggen precis under headern så det blir brett, men då måste man ju på nåt sätt komma åt gamla inlägg (arkiv), kategorier o ev. länkar så då kan man istället ha en dropdownmeny för senaste inlägg, arkiv och kategorier vid headern, eller flikar (typ knappar) som man kan trycka på för att komma till de olika kategorierna.



Sen Att headern är som en länk till startsidan (tänkte inte på att kolla om du har så nu) hm

det finns massor, men ja tycker det är småsakerna som blir roligt om man ändrar typ, så att datum o tid man skrev inlägg står under rubriken, ändra standardnamnen på "kommentarer" etc :)

2011-04-20 | 13:57:01
URL: http://aloly.se
Linnea:

Jag hittade en barnmatsbok bland alla mina böcker, den får du gärna när vi ses i maj/juni.



Kram

2011-04-21 | 18:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: