2011-04-27 | 10:31:42

Nu får man akta sig

Hej alla!

Efter ett par dagar utan dator är jag nu tillbaka lite smått.
Det har varit skönt att inte sitta vid datorn...fått vila sig lite! :)
Har tyvärr tappat lusten och så på datorn...kanske har att göra med att min dator suger samt att det är lite "dött" på nätet....

Nu får man ta och akta sig när man äter och dricker och har Anton i knät.
För han tar tag i handen och slår på en och ska till alla medel ha det man har i handen, glaset eller på gaffeln/skeden :)
Samt att han pratar samtidigt han ska ta tag i det.
Kanske ska köpa nån liten smakportion idag på affären (?) så att han får smaka lite.
Katrinplommonpure vore inte fel då han är lite knas i magen.
Eller är det dumt?
(Han ska ju eventuellt, ganska säkert, få börja med det ändå nästa vecka beroende på hur hans vikt ser ut när vi är på BVC)

Igår var vi på mammaträff via BVC.
Det var skoj :)
Kul att träffa mammor med barn i Antons ålder.
Annars på familjeliv och andra sidor så har jag inte direkt hittat någon i Antons ålder här i närheten av mig. Utan bara äldre barn.
Hoppas att jag kommer in i "gänget" och hittar någon att umgås med :)
Anton var jätte duktig på presentationen trots värsta kaskadspyan rakt över mitt ben och fot haha
Men jag hade förberett med stor handduk och nya kläder!
Vi bestämde att vi skulle träffas redan på måndag på ÖF (öppna förskolan).

Idag ska vi knata iväg till affären och köpa störra nappflaskor till Anton.
Vi har bara små under 160ml och det räcker inte längre, samt att vi behöver större dinappar och annat skoj :)
Måste köpa bepanthen salva också.

Ha en kanondag på er alla!
Kram kram

2 Kommentarer
Marie:

Hellu där, full fart hör jag det =S, hehe sicken aktiv kille =D; eller glupsk kanske haha



kramar

2011-04-27 | 15:25:12
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Åsa - mamma till Tindra:

Åt oss rådde de oss att börja med potatis, potatis och morot och sen potatis + broccoli å potatis + majs och sen efter en tid börja med de sötare sakerna som fruktpuréer...

Jag gjorde i ordning potatis till att börja med några dagar och sen tog jag potatis och morot och när jag hade hållit på så i ca 2 veckor började jag med lite fruktpuréer!



Men det går säkert lika bra att börja med katrinplommon också :)



Ska bli spännande att höra vad han tycker sen om smakisar :)



Kramar!

2011-04-28 | 19:21:38
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: