2011-02-11 | 17:26:10

Anton växer så det knakar

I onsdags var vi till BVC med Anton.
Jag var så spänd :)
Var orolig att Anton inte skulle ha gått upp tillräckligt för han kräver mat så ofta.
Jag ammar varje 1½h (Dvs. Börjar amma kl.13 så kräver han mat igen 14.30) och somnar ju självklart inte mellan amningarna och det innbär att jag får en kinkig son :P

Det här var resultatet:

Vikt vid förlossning: 3675g
Vikt 5 dagar gammal: 3430g
Vikt 7dagar gammal: 3550g
Vikt 22 dagar gammal: 3950g
Vikt 5veckor och 3 dagar gammal (Idag): 4510g!!!!! Min plutt har ökat massa i vikt :)

Längd vid förlossning: 51cm
Längd 5veckor och 3 dagar gammal (Idag): 57cm!!!! Min plutt har blivit lång :)

Min oro var bara löjlig haha.
Egentligen fattar jag inte varför jag var orolig då jag känt att han blivit tyngre (aj aj rygg och arm) och sett att han blivit längre.
Men eftersom JAG blir helt slut av att inte få vila på dagarna och dessutom inte på nätterna (men tack vare min kära sambo som då hjälpt mig på morgonen och tagit det "passet" så har jag fått några timmars sömn. Tack älskling! puss) så skulle jag börja ge ersättning efter varje amning och se om han sover bättre, för med tanke på att det verkar som att brösten inte hinner återhämta sig mellan varje amning så blir lille Anton ej nöjd.
Har nu gett honom ersättning efter varje amning och se där...vem är nöjd och sover bättre?! Jo Anton :)
Nu istället för att sova 10 min här och 10 min där...så sover han faktiskt mellan 1-4h mellan varven :)
Fast är fortfarande lite kinkig i sömnen och har sina stunder :)
Mamma fortfarande trött men vi går iaf åt rätt håll :)

Det som han vaknar av nu är då självklart hunger men också av sitt bökande, verkar som han har lite magknip och när han då bökar sådär så kommer det nästan alltid en prutt efter.
Så magen spökar fortfarande lite.
Vi ger honom Semper magdroppar, så magen har blivit mycket bättre sen några veckor tillbaka.

5 Kommentarer
Mirre:

Sedärja, var ju inget att oroa sig över =D. ja jisses vad snö, hehe helt galet =D



Bellman älskar snön =D

kraamar

2011-02-11 | 17:42:57
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Mirre:

BTW, mysig och vårig blogg du gjort här =D

2011-02-11 | 17:49:27
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Mirre:

Tror inte du blir hönsig alls,det är ju ovant i början. Så var jag i början med Bellman, sedan efter ngt år var jag inte lika orolig för allt =D



Ja förstår det, men ho har ju det bra där och vad härligt att du fick träffa henne =D

kramar

2011-02-11 | 17:52:52
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Mirre:

Det är stilrent med enkelt och snyggt =D

2011-02-11 | 18:45:13
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
teddy:

Härligt att ni får lite mer rutiner på det där med sovande. Man blir en helt annan människa när man får sova ut.

Semper är grymma men även Minifom som gör stora bubblor till små i fisväg. Anelia blev en helt annan bäbbe av dem.



Hihi ja nycklar på bordet är ok men en svart katt över vägen är inte okey. Då måste det spottas gånger tre :) hahaha

2011-02-12 | 10:15:17
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: