2011-02-12 | 14:11:09

Parlista

Halloj,
Denna lista snodde jag från Elin :)

Parlista

Vad heter ni?
Linda & Mattias

Hur träffades ni?
Genom en gemensam bekant.
Jag bodde i jämtland, Mattias i Stockholm.
Fick se ett foto på Mattias och jag sa direkt ”åh vilken snygging, han vill jag ha” hihi så hon ”presenterade” oss. Hon ringde upp mig när dem var ute och lunchade och så fick jag prata med honom :)  Fastnade direkt för hans röst och charmighet :)
Han kom upp till Jämtland och hälsade på och sen följde jag med till Stockholm och ja jag är fortfarande kvar i Stockholm ;)

Hur länge har ni varit tillsammans?
ca 4år

Bor ni ihop?
Japp

Har ni barn?
Jaaa ♥ Vår söta lilla Anton ♥

Har båda körkort?
Självklart

Kommer du ihåg er första kyss?
Haha nä *skäms* Men minns många andra av våra kyssar :)

Vem sa "jag älskar dig" först?
Mattias

Vem är äldst?
Jag, några månader :)

Vilka stjärntecken är ni?
Jag – Skorpion
Mattias - Lejon

Vem är längst?
Mattias med ett par cm.
Jag är väldigt lång, hela 176cm :)

Vem sjunger bäst?
Mattias!!
Jag sjunger helst inte, då spricker glasen och rutorna sprängs haha.
Nynnar gör jag däremot :)
Jag vet, töntigt av mig haha.

Håller ni varandra i handen på stan?
Ibland och ibland inte.

Vad har ni gemensamt?
Anton :)
Har ändå rätt lika humor, även om min är extremt dålig så lyckas vi matcha ihop det ändå :)
Fast tror mest att han skrattar ÅT MIG än MED MIG haha.
Ja, vi är lika "nördiga". Gillar data,tv, spel m.m. och han har fått mig att gilla flygplan :)
Osv... :)

Kände ni varandra innan ni blev tillsammans?
Ehh...nä inte direkt.
Men vi pratade och umgicks en del innan vi blev tillsammans. 

Blev du kär vid första ögonkastet?
åh ja! ♥

Har ni nån speciell låt?
Nä.

 
Har ni stora framtidsplaner?
Anton är vår stora plan :P

Har ni gråtit i varandras famnar?
Ja!

Har ni varit utomlands tillsammans?
Danmark, räknas väl :)

Vilket är ert bästa minne?
Oj...vet ej!
När Anton kom :) Det måste väl ändå vara det BÄSTA hihi 

Vem lagar bäst mat?
Mattias.
Jag kan verkligen inte det där med att krydda och känna olika smaker.
Har noll lukt och smak sinne haha så jag lämnar det gärna till Mattias.
Fast jag lagar ju självklart mat :)

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Soffan?! Hade nog gärna gjort annat än att hänga i soffan, men en vardag så orkar man inte så mycket direkt.

Ger ni alltid varandra pussar när ni ses?
Alltid? Nej, men ofta :)

Bodde ni långt ifrån varandra då ni träffades?
oj ja, hur långt är det mellan Stockholm och Svenstavik...ca 50mil.

Blir du lätt svartsjuk?
Åhh ja, och jag mår dåligt över att jag är sån också!
Litar självklart på Mattias..handlar inte om något sådant.
Handlar om mig själv....så fy på mig!!!

Brukar ni bråka?
Vi småtjaffsar mest, men brakar det till så gör det det ordentligt. Är väl som de flesta par har det :)

 

Älskar dig Matte :)
Puss

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: