2011-06-15 | 10:22:34

Ok mammor och alla andra, jag behöver er hjälp!

Hej på er!

Jag behöver få tips och hjälp från er innan jag går in i väggen totalt.
Ja, jag har det enormt jobbigt just nu och vet inte hur jag ska tackla detta.
Är så enormt trött.

Handlar självklart om Anton.
Sen den senaste fasen (vända sig till magen mitt i natten och blir sur-fasen)...som då gick över men sen blev Anton inte sig själv riktigt på nätterna.

Från att sova 7-10h i sträck per natt har han nu övergått till att vakna varannan timme gråtandes och inget hjälper förutom att amma. När han ammat klart somnar han om och sen vaknar han igen efter 1½-2h och samma visa igen. Så håller vi på hela nätterna.
Pratat med BVC och vi fick börja med att ge Anton gröt på kvällen + amning. Har nu testat detta i ca 1v+ och har det blivit bättre? NEJ!

På dagarna är Anton så aktiv att jag inte fattar hur den lille kan ha SÅN ENERGI haha.
Han ställer sig på alla fyra, gungar med hela kroppen, pratar, hasar sig baklänges genom hela vardagsrummet, hasar sig i sängen, snurrar runt osv osv.....

Anton får numera gröt till frukost ca kl.8 varje morgon, lunch kring ca. kl.11-12 varje dag (beror på hur han sover) och gröt på kvällen kring ca. kl 20 varje kväll. För att sen sova. Somnar bra (förutom igår haha)...Vaknar inom kort igen gråtandes och som sagt så är det bara amma som hjälper.
Självklart ammar jag vid varje mål och mellan målen :)

Jag undrar hur jag ska orka hålla igång 24h/dygnet?!
När Anton sover, är jag så uppstressad att jag knappt kan sova plus att jag drömmer mardrömmar när jag väl sover, känner en obehaglig känsla i kroppen på kvällarna och nätterna.

När Anton väl sover så måste jag äta själv eller fixa med annat.
Jag känner mig enormt stressad och så sliten.

Är rätt sliten :/

Tacksam för alla tips!

Ha det bra!

4 Kommentarer
Julia:

Känner så väl igen mig. Har haft exakt samma problem hela maj, nu har det ordnat upp sig lite men fortfarande vaknar han ofta nattetid och är jätteledsen. Behöver oftast inte amma men minst halva natten sover Alvin på min arm för att vi överhuvudtaget ska sova. Nu kanske inte detta får dig att känna dig direkt hoppfull men dels så ska du veta att du inte är ensam och så är det faktiskt så att det sakta sakta blivit lite bättre för varje natt. Mitt konkreta förslag förutom att vänta ut det hela får bli att börja införa välling. Dels för att det mättar bättre men också för att det kan även en pappa ge. Sen tar du dig en natt i ett annat rum än Anton och pappa och så får de helt enkelt klara sig så att du får sova lite i streck. Jag fick en sådan natt för en dryg vecka sen och lever fortfarande på den (och du kan läsa om hur den gick i min blogg så klart). Så länge Alvin fick sova hos pappa i sängen så höll han sig lugn även utan min närvaro och när han var hungrig fick han välling från termos. Även mammor måste faktiskt få sova ibland!

2011-06-15 | 19:10:25
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Marie:

Hoppas att det reder sig, håller tummarna

kramar

2011-06-15 | 21:11:33
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Karro:

Men tror du inte att de just nu händer så mycket i hans liv. Från att legat stilla till att bli en aktiv liten krabat... Jag har själv de erfarenheterna eftersom att jag är mamma till 3 barn! Mina barn har sovit oroligt periodvis och jag tror detta beror på att de går igenom massor av olika faser i sitt liv! Givetvis kan han vara hungrig och därför vaknar...

Ja det vara bara en liten tanke från mej;-)

Kram K

2011-06-15 | 21:45:50
URL: http://www.hotmail.com
Julia:

Ja, då blir det ju besvärligare förstås men dels kan ni kanske testa pipmugg istället för flaska om ni inte redan gjort det. Och om det ändå inte går röstar jag ändå för att du får en natt i eget rum. Ni kan ju räkna ut lite när det rimligen kan vara hunger, om det ej går att få i mat på annat vis då så får du komma in och ge mat bara. Övrig tid får pappa försöka trösta och tror du inte att det egentligen är närheten han söker, inte maten när han vill ammas? Hos pappa finns ju inte det alternativet och då tror jag han kan vara nöjd bara med att vara nära honom. Utom när han verkligen är hungrig och då får du som sagt rycka in. Förhoppningsvis får du ändå lite mer sömn däremellan i alla fall!

2011-06-16 | 10:47:29
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: