2011-05-23 | 09:36:13

Bebis, utveckling, tänder, sömn och bildregn

Hej alla!
Det var ett tag sen jag var här inne.
Har mått dåligt samt haft fullt upp.

Anton:
Anton är i en ASJOBBIG fas just nu.
5:e dagen och jag är helt knäckt, går på reservbatterier just nu.
Han har fått för sig att ALLTID ligga på mage, dag som natt.
Men det som är problemet är att när han vänder sig på magen (på natten) så blir han så missnöjd och gnäller. Då vänder jag honom till ryggläge igen...då på 2 sek så vänder han sig till mage igen och börjar gnälla...
VAD GÖR MAN??
Jag menar, om han nu gnäller för att han ligger på mage och inte verkar vilja ligga på magen men ändå sen vänder sig...känns lite fel att låta han ligga där och gnälla!

Sen har han haft svårt att ligga själv på dagen...utan ska va i ens famn hela tiden.

Som sagt 5e dagen, snart är detta över (?)
Någon som känner igen sitt barn i detta?


Förresten, tänder på g kanske med tanke på allt dregel och gnäll?
Han har bitring och annat att snutta på.



Tittar när pappa arbetar



Busar



Mys på filten ute på gräsmattan



Wieeee...!



En skön sovstil...fingret i munnen och nappen i handen hihi



Mammas & Pappas älskling


Jag ska leka med datorn mamma...min dator!


Ha en bra dag!
Kram

6 Kommentarer
Elin:

Heej!



Ja samma här! Johanna har precis haft nån liknande fas och gnällt och inte vetat vad hon vill och sovit dåligt så jag har varit helt knäckt :p



Vilka mysiga bilder, lilla Anton har blivit så stoor! Gullunge :)



Är allt bra med er annars? (Om man bortser från skräckinjagande smådjur osv, hehe ;P)



Kram

2011-05-23 | 09:58:15
URL: http://iloveitloud.blogg.se/
Mamma/Mormor:

Åh vá go han är!! Vilken tuff solkeps han har :-)

2011-05-23 | 11:34:18
Petra:

Hej!



Jag heter Petra och brukar läsa din blogg. Jag har en dotter som är född 6 januari. Hon är också inne i en jobbig period nu. Det har blivit lite bättre ändå. Jag har en bok som heter "att växa och upptäcka världen". Barn igenom olika faser, vilket gör dom klängigare och kinkigare. Enligt den boken är det en sån fas nu. Jag vet inte om det stämmer, men det är ju nåt att skylla på iaf ;)



/Petra

2011-05-23 | 17:58:22
Måna:

Guuuuuuuuuuuuuud va söt han e :)

Hoppas det bli bättre snart så du få chansen att få tillbaka krafterna. <3

2011-05-23 | 20:52:28
Julia:

Känner igen precis. Alvin gjorde ju precis lika för några veckor sedan. Nu verkar han dels kunna komma till ro även på mage och dessutom vänder han sig inte lika ofta i sömnen längre. Så ha förtröstan, det går säkerligen snart över och du är inte ensam:).



Sov gott nu!

2011-05-23 | 22:37:59
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Malin & Prinsessan:

Hihi, ska uppdatera om det så fort jag kan. Måste vänta lite först bara :)



Vad jobbigt med en sådan period! Vi hade en liknande för ett par veckor sedan och det är INTE skoj. Har tyvärr inga bra tips mer än att håll ut ;)



Kram!

2011-05-23 | 22:39:07
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: