2011-03-15 | 17:30:00

Core - träning för mage & rygg

Ja, då är jag och tränar för första gången sen graviditeten!
Känner mig då MYCKET svagare nu än innan graviditeten...Blir spännande att se hur det går :)

Jag tränar Core ikväll.

Vad är då Core?
Jo....

Core är styrketräning som syftar till att stärka de stabiliserade musklerna i rygg och bål.
Här läggs fokus på mage och ländrygg som ger dig en stark och frisk rygg med bra hållning

Lite övningar vi använder oss av är bland annat situps av olika slag, ryggresningar, plankan (hover), utfall, armhävningar m.m.

Riktigt skoj!

Bebis som tränar Core ;)

2 Kommentarer
Mirre:

jag ska träna Core imöra =D

2011-03-15 | 22:38:03
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Emma:

Tränar du på friskis i järfälla?



Jag var ute och gick med min syster som bor i skälby igår och kikade runt om jag skulle se dig där, hihi.



Stackars lilla Anton som blivit snorig... :(



Jag ska också ta tag i träningen nu när jag äntligen slutat blöda efter förlossningen (japp, det tog tio-elva veckor, kuuuul) och snittet är läkt! Har en core-dvd som ligger och väntar här hemma....



Kram!

2011-03-16 | 09:00:30
URL: http://lillaemma1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: